31 stycznia 2003
SZKOŁA Z KLASĄ W dniu 17.01.2003r. odwiedziliśmy Szkołę Podstawową nr 3, gdzie wraz z seniorami i kombatantami oglądaliśmy szkolne jasełka. Po wejściu do holu budynku szkolnego zwraca na siebie uwagę - oprócz bieżących wystaw - fresk ścienny przedstawiający panoramę miasta i plakat zapraszający do wzięcia udziału w tegorocznym przedsięwzięciu zainicjowanym przez Gazetę Wyborczą i fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej: "Szkoła z klasą". Patronat nad akcją objął prezydent Aleksander Kwaśniewski. "Trójka bierze w niej udział.
To było moje marzenie - mówi Krystyna Haładaj, dyrektor SP3. Będąc w różnych miejscach, np. w szkole w Niemczech zwróciłam uwagę na to, jak bardzo hołubione jest pojęcie regionalizmu. Wiele programów dydaktycznych wywodzi się i pracuje na rzecz umacniania więzi ze swoim regionem. W naszej szkole uruchomiliśmy program edukacji regionalno-historycznej. Składają się na niego cząstkowe działania wychowawcze w każdej klasie, np. różne formy przybiera stale prowadzony konkurs wiedzy o regionie.
Zespół wokalno-muzyczny powstał we wrześniu 2000r. Śpiew, gra i taniec w wykonaniu zespołu prowadzonego przez Joannę Marcinkowską wzbogacają różne przedstawienia szkolnych kół teatralnych. Uczniowie z zespołu każdego roku biorą udział w Powiatowym Przeglądzie Kolęd. W styczniowym Przeglądzie wyróżnienie zdobyły: Małgorzata Litwinowicz, Karolina Kazana, Karolina Potyraj, Angelika Dunaj i Katarzyna Margas. W oczekiwaniu na święta Bożego Narodzenia dzieci przygotowały kartki świąteczne, które stały się ozdobą szkoły i Trzebnickiego Ośrodka Kultury, w którym jednocześnie na konkursie zdobyły laury: kartka Kai Kołt - wyróżnienie, Kamili Kowalskiej - II miejsce, Piotra Meslika - III miejsce. Obecnie pracujemy nad oprawą muzyczną oraz choreografią układów tanecznych do bajki "Jaś i Małgosia" Jana Brzechwy - mówi Joanna Marcinkowska. Z kolei koło plastyczno-teatralne istnieje w SP3 od września 2003 roku. Jego uczestnikami są uczniowie klasy Ia. Wychowawczynią klasy i opiekunką koła jest Agnieszka Garczyk - kształcenie zintegrowane. Pod kierunkiem Adama Politowicza i Jonny Luty koło przygotowało jasełka "Nasza szopka" prezentowane w okresie bożonarodzeniowo-noworocznym. Oba zespoły dały w styczniu 6 przedstawień dla lokalnych społeczności, w tym dla rodziców dzieci klas pierwszych połączonych z zajęciami otwartymi. Naszą ideą jest podmiotowe traktowanie ucznia - kontynuuje dyr. Krystyna Haładaj - ze szczególnym wspieraniem indywidualnego rozwoju i indywidualnych talentów. Zajęcia pozalekcyjne - dotychczas - były dostępne dla klas starszych, a od obecnego roku również dla klas młodszych. Uruchomiliśmy "Program Wspierania Uzdolnień", który prowadzą Alicja Łukomska i Małgorzata Wolska. Prowadzenie wszelkich tematycznych programów jest społeczną pracą nauczycieli, tzw. pracą "na górkę" i może być podstawą do ubiegania się o awans zawodowy. Tytułowa akcja Szkoła może podjąć zadania z 6 tematycznych zasad edukacji bliżej sprecyzowanych w 30 zadaniach. "Trójka" wybrała 6 następujących zagadnień:
Odnośnie punktu 1. i 2. wprowadziliśmy dwie zasady: kwadrans organizacyjny i konsultacje przedmiotowe - opowiada Dyrektor. Trzy razy w tygodniu przed lekcjami uczeń ma 15 minut na indywidualne, bezpośrednie spotkanie ze swoim wychowawcą i podzielenie się wszelkimi uwagami. Natomiast konsultacje przedmiotowe są dla uczniów z klas IV - VI, którzy nie zrozumieli lekcji, nie zdążyli sporządzić notatki lub z jakiegoś innego powodu potrzebują dodatkowych wyjaśnień. Chcemy, żeby te dwie innowacje wrosły w krajobraz szkoły i stały się zwyczajem. Innych pomysłów związanych z uczestnictwem w tytułowym przedsięwzięciu, na razie, nie ujawniamy, ale według zapewnień dyrektor K. Haładaj szkoła będzie czynić starania aby jak najlepiej się zaprezentować. RO
Szkoła Podstawowa Nr 3 |
Serwis prasowy nr 77 |