23 lutego 2009
TechniSat Digital na Poznań Media Expo
W ubiegły weekend w stolicy Wielkopolski zakończyły się telewizyjne targi
Poznań Media Expo. Nie byłoby w tym fakcie nic specjalnego, gdyby nie to, że
brał w nich udział największy zakład naszego regionu – TechniSat Digital.
Zaplanowane na kilkadziesiąt firm powierzchnie miały gościć takich
potentatów rynku elektronicznego jak TVP, TVN, Polsat, Cyfrę +. Niestety,
sporo z nich wycofało się – nierzadko w ostatniej chwili - 5000 m2 „pod
dachem” nie zapełniło się w całości. Obecni na tragach podkreślają, że
spodziewali się większej frekwencji – zarówno wśród wystawców, jak i
zwiedzających. Jeśli już o tych ostatnich mówimy – sporą przeszkodą była
cena 10 zł za bilet – wejście na w sumie specjalistyczną imprezę
skalkulowano chyba za drogo. Czy jest to nauczka na przyszłość dla
organizatorów – nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że w samej organizacji coś
zgrzytnęło. Na tyle, że potentaci rynku medialnego zniknęli z kalendarza, a
ich nieobecność spowodowała automatycznie zmniejszenie rangi imprezy.
Poznań
Media Expo w założeniu miały promować najnowsze technologie cyfrowe –
zarówno w przekazie obrazu i dźwięku, jak i w jego odbiorze. Pamiętajmy, że
zbliża się rok 2015 – kiedy w całej Europie zamilkną nadajniki analogowe i
na większości telewizorów zobaczymy napis „Brak sygnału”, a w radiach
usłyszymy szum. Do tej daty ostatecznej – Unia bowiem chce przyspieszyć ją
do roku 2012 – pozostało w sumie niewiele czasu. A Polska obecnie jest w
ogonie krajów „zcyfryzowanych”. Chcąc wejść jeśli nie do czołówki, a
przynajmniej w środek elektronicznego peletonu musimy przyspieszyć. I to
natychmiast.
Więcej już jutro – włącznie z wywiadem z dyrektorem działu handlowego
TechniSat Digital panem Grzegorzem Łuczakiem - na stronie
www.oborniki-slaskie-wiadomosci.pl
Jerzy Radek
|
Serwis prasowy nr 149
luty 2009
|