7 stycznia 2011
PRZEBUDOWA DROGI WOJEWÓDZKIEJ 340
W dniu 16 grudnia 2010 r. odbyło się w
siedzibie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei kolejne posiedzenie Rady
Technicznej, którego celem była prezentacja proponowanych wariantów
połączenia drogi wojewódzkiej nr 340 od skrzyżowania w Bukowicach
gm. Brzeg Dolny z drogą S5 w węźle Trzebnica. W spotkaniu
uczestniczyli przedstawiciele poszczególnych gmin i powiatów,
zarządów Dróg Powiatowych, przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego
oraz autorzy Koncepcji skomunikowania A4 z S5 . Gminę Oborniki
Śląskie reprezentował burmistrz Sławomir Błażewski,
kierownik Wydziału Architektury i Geodezji Aneta
Łochańska-Czerkas oraz kierownik Wydziału Inwestycji
Andrzej Małkiewicz.
W ramach prowadzonych prac
przedprojektowych autorzy opracowania zaprezentowali kolejne
warianty przebudowy drogi wojewódzkiej nr 340 oraz uwarunkowania
przyrodnicze związane z realizacją poszczególnych wariantów.
Przebudowa drogi ma polegać na wykonaniu obejść miejscowości
Bukowice (gm. Brzeg Dolny), Rościsławice, Oborniki Śląskie, Wilczyn
(gm Oborniki Śląskie) i Droszów (gm.Trzebnica). Dla Bukowic
przedstawiono dwa warianty obejść: północy i południowy (zgodny z
obowiązującym mpzp). Dla Rościsławic również dwa warianty północny i
południowy (zgodny z obowiązującym mpzp). Dla Obornik Śląskich
zaprezentowano trzy warianty: północny oraz dwa południowe, w tym
jeden zgodny z obowiązującym mpzp. Dla Wilczyna również trzy
warianty: dwa północne i jeden południowy , który zgodny jest z
obowiązującym mpzp . Dla Droszowa dwa warianty: północny i
południowy.
Po wstępnej analizie uwarunkowań terenowych,
finansowych i przyrodniczych, bez zastrzeżeń obecnych na spotkaniu,
przyjęto dla Bukowic wariant południowy, dla Rościsławic preferowany
jest wariant północny z uwagi na uwarunkowania przyrodnicze, dla
Obornik Śląskich jeden z wariantów południowych, częściowo zgody z
ustalonym w mpzp, ale omijający od strony południowej teren
oczyszczalni ścieków i wymagający modyfikacji we wschodniej części.
Preferowany przez Gminę Oborniki Śląskie wariant południowy obejścia
Wilczyna (zgodny z mpzp), przecinający w dwóch miejscach potok
Lubnówka jest niekorzystny przyrodniczo, wymaga budowy obiektów
mostowych i przez to – najdroższy. Zaproponowany natomiast jeden z
wariantów północnych został negatywnie zaopiniowany przez
przedstawicieli gminy, bowiem przebiega przez tereny gminne, tzw.
motokrosu, i dalej położone tereny przeznaczone pod zabudowę
mieszkaniową. Poza tym przecina dwa stanowiska archeologiczne.
Ustalono, że wariant ten wymaga modyfikacji . Dla Droszowa
preferowany jest wariant południowy jako najkorzystniejszy
przyrodniczo i finansowo.
Ustalono, że jeszcze w bieżącym roku odbędzie się
następna Rada Techniczna, na której przedstawione będą zmodyfikowane
warianty obejść Obornik Śląskich i Wilczyna.
Aneta Łochańska-Czerkas
Kierownik Wydziału Architektury i Geodezji
●
Powrót do strony głównej...
●
Wejście do
archiwum wiadomości...
|
http://maly/oborniki/zpr/styczen_2006/spis_tresci.htm
Serwis prasowy nr 172
Styczeń 2011
|