25 sierpnia 2000 "RONDO" Skrzyżowanie - stan obecny; proponowane rozwiązanie. W dniu 20 września 2000 r. w siedzibie Dolnośląskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich we Wrocławiu odbędzie się otwarcie ofert w przetargu na wykonanie modernizacji skrzyżowania ulic Piłsudskiego - Dworcowa w Obornikach Śląskich w ciągu dróg wojewódzkich nr 340 i 342 - "RONDO". Przedstawicielem naszego Urzędu w komisji przetargowej będzie Marek Ciechanowicz z Wydziału Inwestycyjno - Technicznego. Jak już wcześniej informowaliśmy w wyniku uzgodnień zawartych pomiędzy dyrektorem DZDW Andrzejem Jakubowskim, a naszym burmistrzem Jerzym Wiśniewskim modernizacja skrzyżowania znalazła się w harmonogramie inwestycji drogowych na ten rok. Zadanie jest finansowane z budżetu DZDW przy współudziale gminy. Mankamentami obecnego skrzyżowania, jak czytamy w Koncepcji modernizacji skrzyżowania..." są:
"Według danych Komisariatu Policji w Obornikach Śląskich dochodzi na projektowanym skrzyżowaniu do częstych kolizji drogowych i ich liczba rośnie" ponadto "szczególnie często przekraczana jest prędkość na kierunkach jadących z pierwszeństwem przejazdu (Trzebnica - Wołów), co stwarza bardzo duże zagrożenie dla pieszych. Projektanci rozpatrywali trzy warianty rozwiązania problemu: Wariant I - rondo Wariant II - skrzyżowanie o poszerzonych wlotach Wariant III - objazd Mając na względzie poprawę bezpieczeństwa pieszych i jadących oraz uwzględniając wszystkie uwarunkowania: obecną sytuację komunikacyjną, koszt realizacji, zakres prac do wykonania, estetykę miejsca, charakter miasteczka oraz zdrowie okolicznych mieszkańców aprobatę projektantów zyskał wariant I - rondo. "... gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa ruchu dzięki ukształtowaniu torów jazdy pojazdów, który zmusza do znacznego ograniczenia prędkości. Ponadto rozwiązanie typu rondo z pierwszeństwem przejazdu na rondzie nie narzuca żadnemu z wlotów uprzywilejowania - wszyscy kierowcy muszą ustąpić pierwszeństwa przejazdu. Ta cecha skrzyżowania również zwiększa bezpieczeństwo ruchu dzięki zmniejszeniu prędkości i wymuszeniu na kierujących większej koncentracji. Zwiększy się również bezpieczeństwo pieszych przekraczających jezdnię dzięki wprowadzeniu wysp rozdzielających, na których umiejscowiono azyle dla pieszych. |
Serwis prasowy nr 27 Serwis prasowy nr 26 Serwis prasowy nr 25 |