1 grudnia 2000

STATUT GMINY

Na jednej z poprzednich sesji Rady Miejskiej w Obornikach Śląskich została powołana Komisja, którą Rada zobligowała do przepracowania zapisów Statutu Gminy.

Statut Gminy, według ustawy o samorządzie terytorialnym, po raz pierwszy został uchwalony w 1991 roku. W kolejnych latach, Rady uchwalały poprawki do dokumentu, wymuszane zmieniającym się stanem prawnym lub nieprzystawaniem zapisów do dziejącej i zmieniającej się samorządowej rzeczywistości. Nowy tekst jednolity został uchwalony w 1996 roku.

Kolejny, nowy tekst jednolity, opracowany przez Komisję, jako propozycję, Zarząd Gminy przedłożył radnym do dyskusji i podjęcia uchwałyna sesji w dniu 28 listopada 2000r. Dyskusja nad tekstem dokumentu skupiła się wokół paragrafów odnoszących się do:

  • ilości, nazw i składów ilościowych komisji Rady,
  • składu ilościowego Zarządu
  • sposobu wyłaniania kandydata na stanowisko skarbnika i sekretarza

Ostatecznie uchwalono:

  • komisji stałych ma być 6 o nazwach: Prezydium; Rewizyjna; Budżetowa; Rozwoju Gospodarczego i Przestrzennego; Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Zdrowia, Pomocy Społecznej i Porządku Publicznego. Skład osobowy komisji określi Rada w uchwałach o powołaniu.
  • Zapisem paragrafu 29 Rada określiła liczbę członków Zarządu do 5 osób.
  • Utrzymany został w mocy zapis paragrafu 57 o powoływaniu skarbnika i sekretarza przez przewodniczącego Zarządu.

Statut wejdzie w życie po 14 dniach od momentu ogłoszenia go w Dzienniku Urzędowym Wojewody Dolnośląskiego.

 

Serwis prasowy nr 39
15 grudnia 2000

Serwis prasowy nr 38
8 grudnia 2000

Serwis prasowy nr 37
1 grudnia 2000